Veerle-LeoninZuid-Afrika.reismee.nl

Hluhluwe-Imfolozi Game Park & St. Lucia (Wetlands)

Dag mensen,

Hierbij ons verhaal van de afgelopen dagen, welke echt prachtig waren! We zijn afgelopen zaterdag vertrokken naar Hluhluwe om het wildleven van Zuid-Afrika te bewonderen. 's Ochtends in Umhlanga hebben we tijdens het ontbijt een groep dolfijnen voorbij zien zwemmen! Wat een mooi begin van de dag! 's Middags zijn we meteen het park ingereden, maar hebben we weinig gezien behalve een krokodil en een schildpad. 's Avonds hebdra hebben we meteen een goedmakertje gehad tijdens een avondsafari. Zodra het donker begint te worden, rijd je in een jeep de donker in om met schijnwerpers te zoeken naar reflecterende ogen van dieren. We hebben die avond diverse keren buffels gezien, zebra's op de weg, neushoorns, een giraf met een klein girafje en twee olifanten die stonden te spelen en later te vechten. Echt indrukwekkend als je in het licht van de spotlighs twee olifanten op elkaar af ziet stormen en hun slagtanden tegen elkaar hoort knallen! Het enige nadeel is dat het volledig donker is en we dus geen goeie foto;s konden maken. De geweldige sterrenhemel met werkelijk dui-zen-den sterren en de melkweg zichtbaar is echt prachtig!

De tweede dag hebben we 's ochtends vroeg een wandelsafari gedaan waarbij je met zonsopgang op zoek gaat naar wilde dieren terwijl je zelf in hun leefgebied woont. Op de weg heen zagen we ineens twee leeuwen voor ons op de weg lopen!! Echt super!

Laughing
Het was erg spannend om door het hoge gras te lopen zonder te weten of er iets om je heen ligt of staat. We hebben helaas weinig gezien, omdat we met meerdere waren (die niet in staat waren weg te rennen, mocht dat nodig zijn!
Wink
) en we te veel lawaai maakte. We waren constant op de voet van een neushoorn. We zagen onderweg verse drollen liggen, maar de neushoorn was ons iedere keer te slim af. UIteindelijk kwamen we een groep buffels tegen (zie foto), wat ook erg indrukwekkend is om zo dicht bij een grote groep wilde en gevaarlijke beesten te staan. De neushoorn hebben we uiteindelijk toch nog kunnen zien tussen de bosjes door! 's Middags zijn we zelf weer gaan rijden en hebben we weer heel wat wild gezien zoals zebra's, impala's, wilde zwijnen en een grote volwassen olifant van heel dichtbij die heel agressief tegen bomen aan stond te beuken! 's avonds hebben we weer een avondsafari gedaan en kwamen we weer dezelfde bul tegen die recht op de jeep af kwam lopen! Het liep gelukkig goed af! Niet veel later zagen we ineens twee baby-olifantjes en voor we het wisten, waren we omsingeld door olifanten die om de jeep heen stonden te eten! Verder ook een hyena zien en twee baby-hyena's. Hoewel het winter was, hebben we veel kleintjes gezien! Erg leuk!

De laatste dag zijn we zelf gaan rijden naar Imfolozi (het andere deel van het park), waar we ook nog heel veel dieren hebben gezien. Het toppunt was toch wel toen we bijna het park uit waren. We hadden vrijwel alle dieren gezien, behalve een olifant.. tot we ineens olifanten zagen lopen. We zagen dat ze onze kant op liepen en zijn dus een stuk teruggereden om ze beter te kunnen zien. We stonden op de weg te wachten tot we ineens een gigantische olifant uit het gras zagen komen en recht op ons af zagen komen..!! Vlak erachter kwam er nog een olifant op ons af voordat ze besloten een halve meter van onze auto af langs onze auto te lopen...Dat was echt zoooo spannend! We dachten op dat moment echt dat het afgelopen was... Toen we bekomen waren van de schrik, kwamen er ineens nog 3 olifanten aan! Tot vier keer toe, kwam er een olifant recht naast mij over het pad heen gelopen.. Dan besef je pas hoeveel geluk je hebt en hoe immens die beesten zijn!! Wat een ervaring!

Hierna zijn we richting St. Lucia gereden om daar te overnachten. Onderweg kwamen we een Zulu-dorp tegen waar we in Nederland al over gelezen hadden. Dit was echt een leuke ervaring. Het was een dorp met stro-hutjes waarin twee bedden stonden. 's Avonds kregen we voor ons tweeen een hele show met zang en originele Zulu-dans en daarna een heerlijke Afrikaanse maaltijd. We hebben, tegen alle verwachtingen in, heerlijk geslapen in ons hutje en zijn de ochtend vertrokken naar St. Lucia om daar een boottocht te doen op zoek naar krokodillen en nijlpaarden. We hebben veel nijlpaarden gezien met baby-nijlpaardjes, die helaas te snel in het water verdwenen, om op de foto te zetten. Daarnaast hebben we ook veel vogels gezien zoals de Afrikaanse visarend en een vette krokodil van dichtbij! Daarna zijn we weer richting Durban gereden om daar nog ff uit te rusten. Vandaag hebben we 's ochtends ff gewinkeld in een winkelcentrum hier in Umhlanga en 's middags zijn we even lekker naar het strand geweest. Helaas waaide het vanmiddag te hard zodat het een beetje te koud was om te zonnebaden. We zijn lekker uit eten geweest en het was een lekker dagje uitrusten. We doen nog een lekker biertje voordat we morgen aan onze grote tocht richting de zuidkust vertrekken.

Zodra we daar ergens een computer vinden met internet, dan houden we jullie uiteraard op de hoogte!!

Rene

Hey jullie genieten er goed van lees ik wel!! Gaaf he die wilde dieren!! Veel plezier op de Garden Route ennuh wel die bungi jump maken he ;)

Michel, Judith en Jarah

Wat ontzettend geweldig is het ... ben jaloers! Ik verwacht alleen nog maar meer geweldige verhalen en vooral veel herkenning. Veel plezier op jullie verdere trip!
Ps; doodeng he als olifanten zo op je af komen van schrik kun je niet eens je laatste seconden tellen ...
Dolfijnen zijn zo mooi om te zien ... volgen vast nog meer en ook walvissen... ik wacht met smart op jullie volgende reisverslag!! Veel plezier!
liefs Michel, Judith en knuffel van Jarah ( ze brabbelt er al flink op los en lacht veel! Ook heeft ze nu volop haar duim gevonden ... is zo schattig)

ruud en sanja

zo te zien is het nog steeds genieten, en dat zal wel zo blijven denken we.
ach zo'n olifantje doet toch niets..... gelukkig toeterde die niet anders waren je nog doof ook.
nog heeeel veel plezier daar, hier gaat alles goed. Nog steeds zomer, volgende week vrij, hoi hoi

Myrthe

Aloha! Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen en jullie het tot nu toe zo leuk hebben!
Geniet ervan en voorzichtig!
Liefs en een kus :-)