Veerle-LeoninZuid-Afrika.reismee.nl

Wild Coast / Addo/ Tsitsikamma

Hallo lieve mensen!

We zijn weer een paar dagen verder en wij hebben een aantal ge-wel-dige verhalen voor jullie! We zullen jullie eens lekker jaloers maken..

Wink
Het is een heel verhaal, maar we hebben dan ook veel te vertellen over onze ervaringen hier de laatste dagen!!

De eerste dag zijn we vanuit Durban vertrokken langs de Wild Coast. Dit is een erg mooie en ruige kustlijn. We zijn gestopt in Oribi Gorge, vlakbij Port Shepstone. We verbleven hier in een lodge aan een meer in een klein wildpark. We hebben in het park rondgereden, maar niet veel bijzonders gezien behalve nog meer impala's, zebra's, wildebeesten en een prachtig uitzicht. De Gorge zelf was wel erg mooi om te zien, het is een kloof tussen de bergen. We zouden's middags een paardentocht hebben, maar helaas werd die geannuleerd vanwege het slechte weer. Die avond werd het ontzettend koud en we hebben een hele koude nacht gehad in ons houten hutje waar de wind overal tussendoor waaide. De volgende dag hebben we een hele dag gereden, want we hadden nog heel wat km voor ons richting het Zuiden. Eind van de middag kwamen we aan in Cintsa (op aanraden van de eigenaar van ons verblijf in de Drakensberg). een erg leuk dorpje langs de Wild Coast. Een echt surfdorpje met de relaxte sfeer en we hebben daar heerlijk jeu de boules gespeeld aan het strand met locals en een grote kan wijn. Erg grappig! Daarna hadden we met een hele groep van de backpackers een grote braai! Het was erg jammer dat we niet meer tijd hadden om daar te blijven, want dit was al een ongeplande stop, want het is werkelijk zo mooi en relaxt daar met leuke mensen! Maar we hebben het goed afgesloten met een tocht op een paard op het strand! We hebben heerlijk in de zon gegalopeerd over een wijd strand! Geweldig!

Cool
Helaas was het daarna al weer tijd om verder te gaan!

Dus daarna zijn we vertrokken naar Addo. Daar hebben we een geweldige activiteit geboekt, want de volgende dag hebben we namelijk een Elephant Back Safari gedaan. We hadden drie uur met drie mannetjes olifanten die zijn opgegroeid rond mensen en we hebben ieder op een olifant een rit gemaakt door hun omgeving! Daarna hebben we mogen voeren!

Laughing
Het is zo gaaf om zo dicht bij zo'n gigantisch en mooi beest te staan en gewoon eten in zijn mond te leggen! Dit was echt een geweldige ervaring!!!
Laughing
(Zodra we een computer vinden met aansluiting voor onze camara of sd-kaart, zullen we jullie lekker maken met onze foto's!)

Na deze geweldige ervaring zijn we vertrokken naar Tsitsikamma. Dit is een natuurreservaat iets verder aan de kust dan Addo Elephant Park, waar heel veel moois te zien en te doen is en we wilden hier daarom wat langer blijven! Vanacht is onze laatste nacht hier voordat we verder gaan naar Oudtshoorn naar de Struisvogelsboerderijen en er schijnen ook geweldige grotten te zien! Hier in Tsitsikamma is het werkelijk prachtig. Het is een groot bos met sommige stukken nog het oude oerwoud van vroeger, met bergen die eindigen in de ruige zee. We hebben hier de eerste dag een paar prachtige wandelingen gedaan en zijn naar het strand geweest voor een wandeling. De zee was helaas te ruig om er alleen in te gaan zonder toezicht en gezien die er niet is in de winter... Toch een mooie wandeling. Vandaag hebben we ook een prachtige dag gehad!! We zijn vanochtend naar een Sanctuary (soort opvangplaats) voor wilde katten. We hebben hier een tour gehad en zijn in de kooien geweest van diverse wilde katten zoals de luipaard, cheeta's, serval en soort lynxen waar je de meeste gewoon kon aaien (zolang je oppast voor je vingers!). Daarvoor hebben we met zonsopgang een wandeling gedaan MET de cheeta's!

Laughing
Er waren twee cheeta's aan een losse lijn en je volgt hem door hun tocht door het bos! Dit was echt zo geweldig! Het zijn nog steeds wilde dieren, want je laat hen hun gang gaan, maar je kan ze wel aaien! De wandeling was prachtig en het is echt bijzonder om zo dicht bij zulke mooie dieren te zijn! 's Middags hebben we een Sky Dive gedaan boven Plettenberg Bay!! We waren met zn tweeen en zijn in een klein vliegtuigje gepropt die steeg tot 10.000 feet. We zaten beide vast aan een ervaren ' jumper'. We hadden een vrije val van ong 30 seconden waarin je wangen zowat achter je oren gewaaid worden!! Dat was echt zoooo geweldig!! Daarna ging de parachute open en hebben we een geweldig uitzicht over de omgeving met de bergen, de ruige kustlijn en we hebben walvissen gezien in de oceaan!!! Leon had echter nog een meer onvergetelijke ervaring, want zijn parachute ging niet goed open! Terwijl ik van het uitzicht genoot en aan de parachute hing, zag ik Leon verder vallen en hun parachute ineens de andere kant opwaaien!! Ze moesten met hun reserve parachute landen die ook niet helemaal goed was!!
Surprised
Hij is gelukkig goed beneden komen, maar heeft niet veel gezien omdat hij zo hard naar beneden ging!! Ik ben erg blij dat hij er nog is, maar we hebben alletwee een geweldige vlucht gehad!!!
Laughing
We zitten hier nog na te genieten van al onze onvergetelijke momenten met een biertje en onze verhalen te vertellen aan de mensen hier in de backpackers. We hebben hier nog 1 nacht en morgen gaan we hier nog een mooie wandeling maken door het bos naar het strand voordat we rijden naar Oudtshoorn.

Zo dit is ons verhaal tot zover!! We hebben echt een gweldige tijd hier!

Laughing
We zitten nu op een laptop van iemand waar we niet onze camera aan kunnen koppelen helaas, maar zodra het kan, zullen we wat foto's uploaden!!

Tot gauw weer en geniet van het Zomerse weer daar in Nederland!!

Wink

Jan Rijnhout

Leon en Veerle wat een ervaringen en wat een mooie tocht hebben jullie nu geniet er van want het is om voor je het weet.
Groeten oom Jan en Tante addie

Bas

Het is en blijft een kamikaze-piloot he, die L. Ramond ;). Maargoed het is goed afgelopen en het wordt alleen maar leuker geloof ik he, benieuwd of jullie nog wel terug willen komen! Maarja kiezen tussen mij en walvissen/cheetah's en olifanten is natuurlijk geen lastige keuze he ;). In ieder geval heel veel plezier nog de komende tijd en let aub een beetje op die rare dakduif he Veerle ;)!

Ciaooo Bas

Judith

Hee Veerle en Leon,

Mooi he de parken en beesten!! Wat geweldig dat jullie zo'n jump hebben gemaakt..... Zaten jullie in Plettenberg in een backpacker? Want als dat zo is, was dat bij een Nederlands stel die de backpacker runde? Leuke backpacker he en heerlijk en gezellig he die braaien! Geniet nog van jullie reis dan zullen wij hier met enige (heeeeel veeel) jaloezie uitzien naar jullie verhalen.
groetjes vanuit tropisch Apeldoorn

Diana

Heey Leon & Veerle!
Toen jullie op reis gingen, was ik zelf ook op vakantie, weekje Kos geweest met Diana (1-8 juli), heerlijk even genieten en weg van alles! K had nog wat geld over haha :p
Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te kijken, het zijn er helaas niet zoveel, maar dan heb je nog wat te laten zien als jullie weer terug zijn ;) Ik snap ook wel dat het niet altijd lukt om te uploaden, dat hadden we in Australië toen ook.
Mooi hoor al die wilde dieren, zoiets moet je echt meemaken om die spanning te voelen enzo, wat n mooie foto van die olifant, zo dichtbij! En dan dat hutje waar jullie in sliepen, echt fantastisch om mee te maken lijkt me, die accommodaties.
Het woord backpacker heeft bij jullie toch wel een andere betekenis dan in Australië? Ik snap het niet helemaal.....
En lees net dat jullie zijn wezen skydiven, gaaf he! Zo'n aparte ervaring! Voor herhaling vatbaar of niet!!??Jeetje, Leon das daarom flink schrikken, helemaal een bijzondere ervaring.... nou gelukkig toch goed geland!!
Morgen is het Danceparade, ik heb er weer zin in! :-)
Wat vliegt de tijd.... genietze nog he de laatste week!

Groetjes xx vanuit een zonnig Zeeland