Veerle-LeoninZuid-Afrika.reismee.nl

Oudtshoorn

Deze keer iets eerder weer een verhaaltje van ons, gezien we hier in de beschaafde wereld zitten..

Wink

Gisteren was onze laatste dag in het mooie park Tsitsikamma. We hebben besloten deze omgeving nog te verkennen, voordat we richting Oudtshoorn vertrokken. We hebben een hike gedaan van 5 uur. Het was een prachtige, maar zware wandeling. De wandeling begon in een bos die vervolgens via onregelmatige 1000 steps naar beneden leidde richting de jungle. Er is hier een soort bomen die echt ongeloofelijk groot zijn. Ik weet niet of Veerle hier al eerder wat over verteld heeft, maar ze heten Yellowstone trees. Ze zijn echt enorm. Deze kloof waar we in afgedaald zijn staan vol met deze bomen. Ze zijn ongeloofelijk groot. Ik kan ze nog niet voor de helft omvatten met mijn armen. Wat wil zeggen dat de doorsnee groter is dan 2 meter!! Superhoog ook. Echt ongeloofelijk dat er zulke grote bomen bestaan. Uit deze kloof kwamen we uiteindelijk op het strand uit. Na een lange wandeling over het strand kwamen we bij het tweede en laatste echte hoogtepunt van deze wandeling. We moesten over een aantal rotsen/kliffen klimmen en toen kwamen we in een prachtige baai waarin een rivier uitmondde in de zee. Wow!

Na deze uitputtende maar mooie wandeling zijn we via Plettenberg Bay, om de dvd van de skydive van mij op te halen, naar Oudtshoorn gereden. Het eerste stuk was mooi, maar niet bijzonder (jaja we raken verwend). Na de stad George reden we omhoog naar Oudtshoorn door de Outeniqua pas. De zon ging ondertussen onder. Dit leverde werkelijk schitterende plaatjes op. Bovendien was het denk ik de mooiste weg die ik ooit heb gereden. Bochten en mooie uitzichten en ik heb het hele kleurenspectrum wel gezien. Geniaal. Helaas kon ik niet stoppen, omdat er geen plaatsen waren. Dus helaas geen foto's. De herinneringen zullen kleurrijk zijn.

Vandaag zijn we naar de Kangoo grotten geweest, maar niet voordat we een lekker ei met spek hebben gegeten, een struisvogelei! Lekker hoor.Het is een van de mooiste grotten die ik ooit heb gezien. Enorm groot en oud. Daarna zijn we naar een struisvogelboerderij geweest. Hier kregen we een rondleiding waarna Veerle en ik mochten zitten op een struisvogel en er een stukje op hebben gereden. Echt grappig en het gaat nog hard ook! Dan trekken aan die nek, ook wel de handrem genoemd. En jahoor. Hij stopt. Leuke beesten zijn het.

We proberen zo nog wat foto's up te loaden, maar het zijn hier oude pc's zonder goede usb aansluitingen, dus dat wordt nog even knutselen. Morgen gaan we richting Mosselbay om daarna via Hermanus en Betty's Bay richting Stellenbosch en Kaapstad te gaan. Eerst maar eens walvissen spotten van dichtbij.

Tot het volgende verhaal.

ruud en sanja

het moet niet gekker worden... wandelen met een cheeta aan een lijntje, een ski-dive die nog goed afloopt.
wij hopen jullie wel heel en met alle ledematen eraan terug te zien.
De groeten daar en geniet er nog maar van.

Nadia is nu definitief uit Breda weg, snik

Francois en Marion

Lieve Leon en Veerle,
Na een week Drakensbergen, lezen we nu pas jullie berichten. Wat een verhalen zeg, en natuurlijk heel blij dat het allemaal weer goed afgelopen is. Dat moet verschrikkelijk spannend geweest zijn voor jullie. We zijn benieuwd naar de video. Geniet van jullie verdere avontuur en misschien tot volgende week ?

Andrea S

Joehoee! het is wel een alles omvattende reis :) super mooi, beetje skydiven :P Geniet ze nog! X