Veerle-LeoninZuid-Afrika.reismee.nl

Mossel Bay/ Struisbaai/ Hermanus = Walvissen!!

We hebben de Karoo verlaten om richting de kust te gaan. We zijn over Leon's mooiste weg van de wereld teruggereden richting Mossel Bay. Hier heb je Seal Island, een eiland voor de kust waar je onderweg zeehonden, haaien en walvissen kan spotten. Toen we daar aankwamen, was het helaas te slecht weer. In de bergen hingen al aardig donkere wolken en in Mossel Baai was de wind zo sterk dat de boten niet gingen... Jammer!

Dus dezelfde mooie weg weer terug naar Oudtshoorn om een prachtige weg door de bergen te nemen naar Agulhas, het meest zuidelijke puntje van Afrika. We verbleven in een backpacker (Diana, speciaal voor jou; dit is een hostel waar voornl backpackers verblijven...

Tongue out
) in Struisbaai en Agulhas ligt vlakbij. We hebben hier de zonsondergang bekeken en natuurlijk een plasje gepleegd bij het meest zuidelijke puntje van Afrika, waar de Indische en de Atlantische Oceaan bij elkaar komen (schijnt geluk te brengen..
Wink
). De volgende dag hebben we een boottocht geboekt om walvissen te spotten! De eigenaar van de backpackers heeft zelf een speedboot en organiseerde deze tours. Met nog 7 mensen zijn we de zee opgevaren en toen we net de baai uit waren, zagen we ze al... WALVISSEN! Ze kwamen heel dichtbij de boot en we hebben een paar keer walvissen zien zwemmen, zo gaaf om die enorme beesten van dichtbij te zien!

Na een geslaagde boottocht zijn we verder gereden naar Hermanus (onze geplande stop) via Gansbaai en de Kelders. Daar een paar keer gestopt om uit te kijken over de oceaan naar een zwarte vlek in het water, maar helaas... We hebben een backpackers in Hermanus opgezocht en zijn toen daar nog even langs de kust gelopen. We waren net onderweg toen er in de baai voor de stad een walvis bleek te zitten! Je zag zowat de hele stad uitlopen naar de baai! We hebben er een paar gezien en eentje heeft zelfs twee keer gesprongen voor ons! Zo gaaf!!

Vanochtend hebben we in Hermanus weer een boottocht gepland, want het werkt verslavend om de wonderen van Moeder Natuur te zien! Het wasvandaag supermooi weer en we hebben ook vandaag weer walvisen gezien!

Laughing
Ze zeggen dat je op het hoogtepunt moet stoppen, dus na de boottocht zijn we naar Stellenbosch gereden. Na een korte stop in het leuke plaatsje Franschhoek waar we een pannenkoek hebben gegeten, zijn we nu in Stellenbosch aangekomen. Vandaag is er weinig te doen (zondag), maar morgen gaan we een wijntour doen! We gaan ons zat laten voeren met heerlijke wijn en lekker eten! Gezien we morgen waarschijnlijk niet in staat zijn om verslag te doen, gaan we de volgende dag door naar Kaapstad! We gaan dinsdag rond Kaap de Goede Hoop toeren en daarna nog twee dagen in Kaapstad voor o.a. Robben Eiland, de Tafelberg en de stad zelf!! Daarna is de pret helaas over, maar daar denken we maar liever niet over na! Tot die tijd, nog lekker genieten van dit prachtige land!! Groetjes!

ruud en sanja

hoi lieve veerle en leon,

jullie genieten heel veel zo te zien aan jullie verhalen en prachtige foto's:-) Zal weer tegenvallen als je weer trug bent!

Maar ja nog een weekje vol grote plannen, geniet ervan enne ... niet te veel wijn drinken hoor!

xxxx groetjes van je pap en mam, nadia en nick, youri

Myrthe

Super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Kan niet wachten om de foto's op groot scherm op de fijne banken te bekijken!
Geniet van de laatste dagen en tot zondag!
Liefs en een kus :-)

Andrea S

En..... erge kater :P

Groetjes! geniet ze nog:)

Ylona

Geniet nog van de laatste paar dagen! Liefs

Francois en Marion

Joehoeoeoeoeoe, we horen niets meer, zullen ze nog een sky dive gedaan hebben ?
Geniet van jullie laatste dagen in en rond Kaapstad en een hele goede vlucht terug naar Nederland !
kusje