Veerle-LeoninZuid-Afrika.reismee.nl

Drakensberg

Hallo allemaal!

Hierbij weer een update van onze avonturen in het mooie Zuid-Afrika!

Laughing

We zijn dinsdagmiddag vertrokken naar de Drakensberg. We verbleven in Antsbear, waar de eigenaars originele Zulu-huizen hebben hersteld en gebouwd voor gasten. Toen we aankwamen, hebben we nog een mooie zonsondergang kunnen meepikken. De weg ernaartoe was al een belevenis op zich. Het eerste deel was over de snelweg met langs de weg veel townships en arme dorpjes. Vervolgens vervolgden onze weg via zandweggetjes met losse stenen en als er asfalt lag, zat het vol met enorme gaten! Zoals de eigenaar van Antbear al zei; als je twee oren uit een put zie steken, dan is het geen konijn.. maar een giraffe! Om een idee te geven hoe groot de gaten zijn, een heel geslinger in de bergen dus op weg naar ons verblijf!

We hebben hier drie dagen heerlijk gelopen!! De omgeving is werkelijk geweldig!! Ook al is het winter en is alles droog en dor, dan is de omgeving en de bergen nog waanzinnig. De eerste dag zijn we vanwege het lange gras ook al verkeerd gelopen waardoor we een extra lange wandeling hebben gemaakt... We hebben een aantal uur alleen maar geklommen en als je dacht dat je er was, kwam er toch weer een berg tevoorschijn!

Undecided
Uiteindelijk zijn we maar omgedraaid en dezelfde weg teruggelopen, maar we hebben hoe dan ook een geweldig uitzicht gehad op bijna 3000 m!! We hebben helaas geen dieren gezien, maar aan de ene kant misschien maar goed want er schijnen elanden en bavianen rond te lopen en we hoorden van andere mensen dat je die liever niet tegen wil komen!! Het uitzicht onderweg is erg rotsachtig, het lijkt een klein beetje op de Grand Canyon, alleen dan zonder Canyon.
Wink
Hele mooie rood/bruine bergen met prachtige vergezichten! De volgende dag een mooie wandeling gemaakt richting een waterval en 's middags zijn we naar een Game park gegaan. Dat was echt geweldig. We hebben een tocht gemaakt op een paard en dat is zo bijzonder. Het park zelf was al prachtig met alle kleuren en bomen, maar het voordeel van een paard is dat je erg dicht bij de wilde dieren kan komen omdat ze de paarden niet als een dreiging zien! We hebben antilopen, impala's, zebra's gezien en het mooiste was dat we op 5 m afstand van neushoorns zijn geweest!!
Surprised
Zowel de paarden als de neushoorns stonden op het gemakje te grazen, terwijl je zelf toch enigszins ongemakkelijk op je paard zit vanwege de korte afstand! Echt waanzinnig!

Vanochtend hebben we een laatste wandeling gemaakt naar een grot met rotsschilderingen van de bosjesmannen 2000 jaar geleden. Het was een zware tocht, omdat je deze alleen met een guide kon doen en deze een flink tempo hanteerde. We waren slechts met z'n tweeen, dus wat rustiger lopen was geen optie, omdat je meteen achter raakte. We hebben meer dan 500 m geklommen in 1,5 uur en ik kan je zeggen dat dat heeel snel is!

Surprised
maar het resultaat mocht er zijn, want het was heel bijzonder om die rotstekeningen te zien en te horen wat die bosjesmannen ons nu nog willen vertellen via die tekeningen. Vanmiddag zijn we teruggereden naar Durban over nog slechtere wegen met meer 'pott holes' en nog slechtere zandwegen. Het is hier gewoon rallyrijden!
Laughing

Nu gaan we lekker slapen, want morgen gaan we vroeg opstaan om naar het wildpark Hluhluwe te gaan! We hebben al wat foto;s gezien en verhalen gehoord van Leon zijn ouders, dus we zijn erg benieuwd wat we daar gaan zien en meemaken!! Daarna gaan we gelijk verder naar St. Lucia en de wetlands. Een leuk stadje aan de kust en een park met meren waar o.a. nijlpaarden en krokodillen te zien zijn! Gezien we nu weinig tijd hebben, zullen we als we terug zijn, wat foto's uploaden van onze reis zover!! Dus die hebben jullie nog tegoed!!

Totmaandag!! Fijn weekend daar!

Liefs Leon en Veerle

Belinda

He Leon en Veerle,
Het klinkt of jullie het prima naar jullie zin hebben.
Zoals je het beschrijft is het net of we een beetje meereizen. Nu de fotos nog en dan is het plaatje compleet.Nou, heel veel plezier daar tussen de nijlpaarden en krokodillen.Enne Veerle, oppassen he, schijnt dat ze roodharige meisjes een delicatesse vinden :-) Goede reis verder en geniet ze !!!!
Groetjes
Belinda

Bas

Goedemorgen,

ik sluit me bij Belinda aan dat jullie het volgens mij erg naar jullie zin hebben! Vooral de tocht op paarden moet wel erg mooi geweest zijn, om zo dicht bij de dieren te komen. Hopelijk blijft het zo leuk, maar volgens mij moet dat wel lukken! Ben benieuwd naar de volgende verhalen..

Ciaoo Bas

Andrea S

Joehoee! super mooi, leuk jullie te volgen. Ben ook echt benieuwd naar de foto's, zeker als je dieren zo dichtbij hebt kunnen zien :) Geniet ze nog, X!